Thursday, January 9, 2014

CYRUS BY M.J. FIELDS


MEN OF STEEL VOL 2 

Synopsis
~Cyrus~ 

Truth 
I know who I am. I’m Cyrus Steel, son, brother, uncle, friend to people I choose to bring into my life. 
Truth
I could fuck up anyone I want. 
Truth 
I know the devastation I can and have caused. 
Truth 
I can’t change the past, but I have chosen how to live now. 
Truth 
I like to fuck, and I will do a chick better than she’s ever been done. Hard and wild. No more than three hook ups. No expectations, no one gets hurt. As long as she agrees …it’s on. One of my favorite tattoo’s bridges the V, and it says Truth. 

A constant reminder of who I was and who I am now. 

~Tara~ 
I wasn’t sure I knew how or even if I should tell him there was no one who loved me. Tony was the last person to say those words to me and he hadn’t meant it. He just wanted to use me. That’s what this beautiful man underneath me, showed me today. He hadn’t used me, he didn’t even know me. But he thought I was beautiful, and he was nice to me. Tony was wrong about him, and even though I never want to see him again, I wish I could tell him just how wrong he was. 

Can truth be altered? Can truth be seen when walls are built for protection, for self preservation? Will self doubt and years of pain cloud two hearts from finding their truth? 

Reactions 
A dark romance, serious, but also very tender. 

Topics are unusual. Including sex on the internet, abuses on women and the acceptance of bullshit in the name of love. A story that makes me raised my eyebrows... Probably because of the topics mixed with a delicacy and a purity of very touching characters. 

Cyrus is a pretty bitter hero who does not believe in fairy tales, or in love. His past is dark and he drags a guilt that gnaws on him. This culpability also prevents him from opening up to others. That is why he does not get involved with women and prefers relationships without strings. 
His behavior could make him a bastard. But since the beginning of the series, he appears as a young man surrounded by walls, disillusioned, but still loyal and caring for the people he loves. In short, he is a tormented hero with a big heart. A lover on temporary contract, yet very considerate. 

His life changes dramatically when Tara appeared. She is lost. Her boyfriend uses her to make money on her back as well as on her virginity in a disgusting manner. Having been tossed from the system to foster families after the death of her parents, she has never really known affection or love. Her need leads her to believe a gangster lies until Cyrus saves her. 
The kindness of the young man surprises Tara. By opening up to Cyrus, she feels her walls have been crushed around her heart and decides to flee to avoid suffering. In doing so, she awakens in Cyrus the need to protect as well as other deeper feelings. 

If the romance is romantic, it is darker than the previous relationship between Carly and Jase. More sexually explicit also. Humor is provided by Zandor and amusing interactions between members of the Steel family. All these elements make "Cyrus" a pleasant,disturbing and exciting read. A very good mix that makes you turned the pages with delight! 
I can't wait to know more about Zandor! 



Sentences 

From Cyrus: "I couldn't take the crying, and not because I was an ass but because it fucking crushed me. I swear my balls were pulled up so tight I was gonna need a knitting needle to find them." 

From Cyrus: "I gave her fucking hickeys!?" From Zandor: "Cyrus, you gave her the whole damn necklace." 

Fom Cyrus: "When we're in the same room staying away from you is like trying to contain lightning. It's impossible." 


*CYRUS BY M.J. FIELDS 
MEN OF STEEL VOL 2 


Traduction du synopsis
~Cyrus~ 
La vérité
Je sais qui je suis. Je suis Cyrus Steel, fils, frère, oncle et ami des gens que je choisis de faire entrer dans ma vie. 
La vérité 
Je peux niquer qui je veux. 
La vérité 
Je connais la dévastation que je peux infliger et celle que j'ai déjà infligé. 
La vérité 
Je ne peux pas changer le passé, mais j'ai choisi la façon dont je vis maintenant . 
La vérité 
J'aime baiser, et je peux m'occuper d'une fille mieux qu'elle ne l'a jamais été. Dur et sauvage. Pas plus de trois coups. Pas d'espérance, personne ne souffre. Tant qu'elle est d'accord ... c'est nickel​​. Un de mes tatouages préféré souligne mon V, et il dit: vérité. 
Un rappel constant de qui j'étais et de qui je suis maintenant. 

~Tara~ 
Je n'étais pas sûr si je savais comment ou même si je devais lui dire qu'il n'y avait jamais eu personne qui m'ait aimé. Tony était la dernière personne à m'avoir dit ces mots, sans les penser. Il voulait juste se servir de moi. 
C'est ce que ce bel homme en dessous de moi, m'a montré aujourd'hui. Il ne m'avait pas utilisé, il ne me connaissait même pas. Mais il pensait que j'étais belle, et il était gentil avec moi. Tony avait tort à propos de lui, et même si je n'avais plus jamais envie de le revoir, j'aurai aimé lui dire à quel point il avait tort. 

La vérité peut-elle être modifiée ? La vérité peut-elle être vue quand les murs sont construits pour la protection et la préservation de soi ? Des années de doutes et de douleur peuvent-elles obscurcir deux coeurs et les empêcher de trouver leur vérité ? 

Impressions 
Une romance sombre, sérieuse mais très tendre. 

Les sujets abordés sont durs, notamment le sexe sur internet, les abus commis sur les femmes et l'acceptation de conneries par amour. Un récit qui fait froncer les sourcils mais qui est contre balancé par une délicatesse et une pureté des personnages. Très touchant! 

Cyrus est un héros assez amer qui ne croit ni aux contes de fées, ni au grand amour. Son passé est sombre et il traîne une culpabilité qui le ronge et l'empêche de s'ouvrir aux autres. Voilà pourquoi, il ne s'implique pas avec les femmes et qu'il préfère les relations sans attachement. 

On pourrait le prendre pour un salaud mais étonnement depuis le début de la série, il apparaît comme un jeune homme entouré de murs, désabusé, mais toujours loyal et présent pour les gens qu'il aime. Bref, c'est un héros tourmenté avec un grand coeur. Un amant en CDD pourtant très prévenant.

Sa vie change radicalement lorsque Tara fait son apparition. Elle est paumée. Son mec l'utilise pour se faire de l'argent sur son dos et sur ses fesses d'une manière dégueulasse. 

Ayant été ballottée de foyers en familles d'accueil après la mort de ses parents, elle n'a jamais vraiment connu l'amour. Son besoin d'affection la conduit à se soumettre à un truand jusqu'à ce que Cyrus la sauve. 
La gentillesse du jeune homme la surprend. Elle sent le mur autour de son coeur s'effondrer et décide de fuir afin d'éviter de souffrir. Se faisant, elle éveille le besoin de protéger de Cyrus ainsi que d'autres sentiments plus profonds. 

Si l'histoire est romantique, elle est plus noire que la relation entre Carly et Jase. Plus sexuellement explicite également. 
L'humour est apporté par Zandor et par les interactions amusantes entre les membres de la famille Steel. 

Tous ces éléments font de "Cyrus", une lecture agréable, prenante, dérangeante et excitante. Un très bon mélange qui vous fait tourner les pages avec plaisir! 
J'ai hâte de découvrir le volume sur Zandor!




MEN OF STEEL SERIES





MEN OF STEEL 0.5










JASE VOL 1










JASE AND CARLY: SUMMER LOVIN' VOL 1.5








Source
*Arc provided by the author. I received this book in exchange of a fair and honest review.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive