Tuesday, July 17, 2012

Happy One year blog Anniversary !


Well, well, well... It's a BIG day today!

Already one year since I've started my blog and I would like to thank all those who have come to read my posts, those who have become my followers, and among them, those who have become my virtual friends. 


Share ideas, viewpoints on books or just words of encouragement, allowed me to spend a year rewarding and full of amazing meetings.

I had some nice surprises too! Literary ones of course... The chance to interact with authors whose books really thrilled and hooked me. This blog also made me discover how much I was obsessed with the books. At the same time, it shows me that it was not so dramatic considering the number of people who are in the same situation as me...(Laughter!)

I also regularly been able to practice my English and I hope having made some ​​progress and does not make you shake your head too often with my grammar or conjugation mistakes. In short, I enjoyed myself! I took a lot of pleasure even if it takes some times and some work, but I can not imagine a better way to relax after a long day or to care for my insomnia. At least, I used my time in a postive way...



This blog has also allowed me to get into writing. Some of you, give me the kick needed to try my luck into entering a contest and I cross my fingers to be able to meet my deadlines.

Thank you all for this year! I hope the next will also be fun and motivating ...


Appointment taken the 17th July 2013 to find out!



Un an déjà...

Voilà, ce fait un an que mon blog existe et je remercie tous ceux qui sont venus lire mes posts, ceux qui sont devenus mes followers et parmi eux, ceux qui sont devenus des amis virtuels.

Partager des idées, des points de vus sur les livres ou tout simplement des mots d'encouragement, m'a permis de passer une année enrichissante et pleine de rencontres.

J'ai eu de belles surprises littéraire aussi et la chance de dialoguer avec des auteurs qui m'avaient vraiment fait vibrer.


Ce blog m'a aussi fait découvert à quel point j'étais obsédée par les livres mais qu'en même temps cela n'était pas dramatique vu le nombre de gens qui sont dans le même cas que moi. J'ai également pu pratiquer mon Anglais et mon Français régulièrement et j'espère avait fait des progrès et ne pas vous faire secouer la tête trop souvent avec mes erreurs de grammaire ou de conjugaison. (Un clin d'oeil spécial à Elisabeth pour mes accords et ma concordance des temps...)

Bref, j'ai pris beaucoup de plaisir, même si cela demande du travail et du temps, mais je n'imagine pas une meilleure manière de me détendre après le boulot ou de soigner mes insomnies. Au moins, je mets mon temps à profit pour faire quelque chose de positif.

Ce blog m'a aussi permis de me lancer dans l'écriture ou du moins, à lire certains d'entre vous, à me donner le coup de pied nécessaire pour tenter l'aventure en entrant dans un concours.
 Merci à tous pour cette année! J'espère que la prochaine sera aussi amusante et motivante...

Rendez-vous le 17 juillet 2013 pour le savoir!


2 comments:

  1. Happy Blogoversary Lucie!

    I have an embarrassing confession to make, a publisher reached out to us & said she saw my comment on Lucie's blog & I said "What blog?" Coz I always remember the blog name & not the writers. I'm terrible I know but now I will never forget.

    Cheers to more blogging and fantastic books to read!

    ReplyDelete
  2. Hi Braine,
    You're forgiven, I do the same thing...
    Lucie

    ReplyDelete

Blog Archive